Op woensdag 18 juni 2025 organiseert Intradura haar Algemene Vergadering. De agenda omvat o.a. de goedkeuring van de statutenwijzigingen.
Overwegend dat de gemeente Pepingen aangesloten is bij Intradura die werd opgericht op 27 april 2017.
Overwegende dat Intradura een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging is die wordt beheerst door het Decreet Lokaal Bestuur.
Gelet op artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de organisatie regelt van de Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging.
Gelet op artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat bepaalt de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke Algemene Vergadering.
Gelet op artikels 40 en 41 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de bevoegdheden van de gemeenteraad bepaalt.
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 27 februari 2025 waarin de heer Kristof De Cuyper werd aangesteld als vertegenwoordiger voor de Algemene Vergadering van Intradura en de heer Peter Van Cutsem als plaatsvervanger.
Het Decreet Lokaal Bestuur en de statuten van Intradura vermelden dat het voorstel van statutenwijzigingen, opgesteld door de Raad van Bestuur, uiterlijk negentig kalenderdagen voor de Algemene Vergadering die de statutenwijziging moet beoordelen, dient voorgelegd te worden aan de deelnemers. Op 24 februari werd dit schrijven aangetekend verzonden naar alle gemeenten.
Intradura vraagt om het voorstel van statutenwijzigingen ter goedkeuring te agenderen op de eerstvolgende gemeenteraad. De overige agendapunten met bijhorende documenten worden later overgemaakt.
De Algemene Vergadering van Intradura gaat door op 18 juni 2025 en bevat o.a. volgend agendapunt:
Artikel 1: Het voorstel van statutenwijzigingen Intradura wordt goedgekeurd.
Artikel 2: De vertegenwoordiger van de gemeente Pepingen, zijnde de heer Kristof De Cuyper, schepen, is gemandateerd om het voorstel van statutenwijzigingen op de Algemene Vergadering van Intradura dd. 18 juni 2025 goed te keuren.
Artikel 3: Het College van Burgemeester en Schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.